گسترش طلاق در جوامع روستایی را جدی بگیریم
نوشته شده توسط : محسن

گسترش طلاق در جوامع روستایی را جدی بگیریم

مهرداد هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، اظهار کرد: گسترش پدیده طلاق در جوامع روستایی در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته و قبح طلاق تا حدودی از بین رفته که لازم است در زمینه کاهش و پیشگیری از آن برنامه‌ریزی مناسب و آگاهانه‌ای صورت گیرد.

ازدواج موقت

وی افزود: طلاق و از هم‌گسیختگی خانواده همواره به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه اندیشمندان و کارشناسان اجتماعی و روانشناسی بوده و بر توجه به عوارض و پیامدهای ناگوار آن بر زندگی فردی و اجتماعی و تاثیرات نامطلوب آن بر زندگی کودکان و خانواده‌ها تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این پدیده به عنوان «زلزله خاموش» یاد می‌کنند که مهمترین پیامد افزایش شتابان آن فروپاشی نهاد خانواده است، تصریح کرد: به اعتقاد صاحب‌نظران طلاق منشأ و زمینه بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی است به گونه‌ای که برخی از این پدیده به عنوان زلزله خاموش یاد می‌کنند.

هوشمند افزود: نداشتن برنامه‌ریزی‌های مناسب و جدی نگرفتن این پدیده از سوی مسئولان و نهادهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی این نهاد تربیتی و تاثیرگذار را با مشکلات و مسائل فراوانی مواجه خواهد کرد و دوام و قوام خانواده را با تهدید جدی روبرو می‌سازد.

وی در رابطه با دیدگاه اسلام در مورد طلاق عنوان کرد: اسلام سفارش فراوانی بر تشکیل خانواده داشته و همواره بر اهمیت ازدواج در جامعه تاکید زیادی کرده است به گونه‌ای که به خانواده‌ها توصیه شده از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و غیرمنطقی در امر ازدواج و تشکیل خانواده اجتناب کرده و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

این کارشناس اجتماعی در نهاوند بیان کرد: اسلام همواره بر دوام و قوام خانواده تاکید داشته و توصیه می‌کند تا آنجا که ممکن است طلاق در جامعه صورت نگیرد و صمیمیت و روابط عاطفی در خانواده‌ها تقویت شود؛ به عنوان نمونه امام صادق(ع) می‌فرمایند «منفورترین کارها نزد خداوند طلاق است» و پیامبر اکرم(ص) نیز طلاق را جزو بدترین امور نزد خداوند می‌دانند، همچنین در روایات آمده است که با انجام طلاق عرش خداوند به لرزه درمی‌آید که بررسی آیات و روایات در فرهنگ اسلامی نشانگر اهمیت و جایگاه خانواده و تشکیل آن و ترغیب افراد به امر ازدواج است.

ازدواج موقت





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: